Headerbild

Minitennis

Höstrterminen börjar v35

Minitennis är första steget in till tennissporten, här börjar man med lekfulla övningar att bekanta sig med boll och racket. På träningen kombineras tennisövningar med övningar som utvecklar motorik och koordination och målet är att hitta glädjen i att röra sig. Fokus ligger på att under lekfulla former lära sig de fyra grundläggande slagen (forehand, backhand, serve och volley).

Från ca 4 års ålder.

Man använder en skumgummiboll eller en så kallad play and stay-boll som går långsammare än en vanlig tennisboll och man spelar på minitennisplan som är 12 meter lång, vilket är hälften av en stor plan. Näten är också mindre än de vanliga.

Träning
Mån ,tis och torsdagar kl 16.45-17.30

1195 kr + 225 kr i medlemsavgift/kalenderår

Att ha roligt och få en första inblick i tennisen och föreningslivet.
Att utifrån sin ålder utveckla kroppens ABC (Koordination, rörlighet öga-hand, anpassad kraft, reaktion, balans).
Att kunna grundläggande slag så som forehand, backhand, serve och volley.

Anmälan
Skicka ett mail med namn, adress och fullständigt personnummer till tomas@oskarshamnstennisklubb.se