Headerbild

Tennisprofil

Kombinera studier med TENNIS

Vill du ge din tenniskarriär en riktigt bra chans? På Oscarsgymnasiet har du möjlighet att kombinera dina studier med en seriös satsning på tennis.

Tillsammans med Oscarsgymnasiet erbjuder Oskarshamns Tennisklubb tennisprofil. Profilen bedrivs inom ramen för individuellt val för elever på Barn- och fritidsprogrammet och Samhällsprogrammet med beteendeinriktning.

Målsättningen är att ungdomarna ska fortsätta sin satsning inom sin tennis utan att det går ut över studierna. All träning leds av meriterade och kunniga instruktörer.

Det innebär att tre pass i veckan ägnas åt tennisträning och angränsande ämnen.

Om du bor i en kommun som inte har samverkansavtal med Oskarshamns kommun blir du andrahandsmottagen till programmet. Det betyder att du endast kan bli antagen till lediga platser på utbildningen. Kontakta din Studie- och yrkesvägledare för att få veta vad det innebär för dig. Läs mer här

Ansökan till tennisprofilen görs via Oscarsgymnasiets hemsida. Här hittar du blankett

För frågor och mer information kontakta gärna verksamhetsanvarig Tomas Andersson på mail: tomas@oskarshamnstennisklubb.se eller telefon 070-236 18 97