Oskarshamns TK äldst i stan

Oskarshamns Tennisklubb grundades 1898 och är Oskarshamns kommuns äldsta idrottsförening. Vi bedriver verksamhet för alla åldrar och för alla ambitioner, från minitennis och tennisskola upp till tävlingsgrupper samt motionsgrupper för både vuxna som ungdomar och veteranverksamhet. Det finns något i OTK som passar alla.

I Oskarshamns tennisklubb arbetar vi för att skapa en livslång kärlek till idrott och motion. Vi erbjuder träningsgrupper och/eller spelaktiviteter för alla åldrar oavsett vilken ambition med sitt idrottande man har.
Vill man tävla och spela mycket matcher har vi välutbildade tränare som kan guida dig rätt och hjälpa dig prestera på topp och bli ditt bästa jag.
Vill man spela tennis för att det är kul men inte vill spela tävlingsmatcher finns det grupper där man fokuserar på motion och grundläggande tennisspel samt internt gruppspel där man spelar matcher i motionssyfte.

OTK äger sin egen anläggning vilket vi är stolta över och underlättar för oss. Vi kan också tack vare det sälja speltid till spelare utanför den egna verksamheten, detta är en viktig inkomstkälla för föreningen och något som möjliggör att vi kan hålla våra aktiviteter igång. Anläggningen har fyra inomhusbanor och fyra utomhusbanor samt omklädning med dusch och bastu. Under hösten 2018 planeras ett underlagsbyte på inomhusbanorna från filt till hardcourt.
Vi anordnar varje år tre inbjudningstävlingar, Raiskio tenniscup, XL-bygg Open och Blå Jungfru-spelen samt flertalet interna tävlingar för våra medlemmar.

Föreningen är helt ideell och drivs av vårt gemensamma arbete, med målet att vara en attraktiv förening för alla och att kunna utveckla duktiga tennisspelare som når goda resultat.
OTK har i truppen en regerande svensk mästarinna i rullstolstennis, Rebecka Sternisa Bellander, som är en stor inspirationskälla för sina klubbkompisar.

Välkommen till OTK - TILLSAMMANS skapar vi verksamheten och når våra mål!