Karlskronavakan

2020-03-02 i Allmänt

Oj vilken helg vi har haft i Karlskrona. Stora sportsliga framgångar men framförallt många skratt tillsammans med vänner. Vi blir stadigt fler som följer med på våra klubbresor, kul! Extra skoj att spelare från andra klubbar vill åka med oss också.

Första bilen rullade från Oskarshamn redan vid lunchtid på fredagen och runt 19-tiden var alla på plats i Karlskrona för att pumpa upp sina luftmadrasser och spela massor med tennis.

Det började med att alla tre grabbarna i PS12B vann sina matcher och sedan även Alex i PS16 och Axel i HS.
Kvällen och natten rullade på med OTKare och OTK-vänner på banan hela tiden.
Vid midnatt spelade PS16 igen, tyvärr förlust för Alfred och Alex och våra vänner Axel.E (Visby TK) och Petter (Norrköping) gick vidare.
Axel.M spelade en tuff match i HS kl.02.00 och fick tyvärr se sig besegrad mitt i natten, som sedan fortsatte med två matcher i HD vid 04.00 där Oliver och Alex gick vidare.
Tidig morgonmatch för Lukas och Andreas (Norrköping) i PS14 vid 06.00 och sedan var det även dags för tjejerna Emilia och Ella i FS14.

Elin gjorde en mycket bra match i FS12BC men föll tyvärr med minsta möjliga marginal, även Milton krigade på i PS10 och spelade riktigt bra matcher.

På lördagskvällen var det sprintdubbelturnering som gällde och det var många OTKare som höll sig väl framme. Ett roligt inslag i tävlingen.

Alexander, Vincent och Elias fortsatte sin framfart i PS12B och både Vincent och Alexander avancerade till semifinal, där det tyvärr tog slut för Alexander som slutade trea. Vincent gick till finalen och där vann han med 7-5, 6-3 mot Albert från Svedala

Lillasyster Ida Cederqvist dominerade FS10 och vann utan att ha tappat ett enda set under turneringen.

Övriga resultat:

Emilia tog sig till kvartsfinal i FS14A
Alex och Oliver gick till semifinal i HD
Petter final i PS16
Axel.E semifinal i PS16
Alexander och Elias final i PD12
Ida till final i FD12
Petter och Axel.E vinst i PD16

Låter bilderna tala för sig själva