Headerbild

Ny huvudtränare från januari 2021

2020-10-14 i Allmänt

Kontraktet är signerat. OTK har gjort klart med en ny huvudtränare – det blir Tomas Carlsson som från och med januari axlar rollen som klubbens huvudtränare.

OTK har arbetat intensivt med att lösa tränarfrågan under hösten. Så här säger klubbens ordförande, Henrik Carlsson om rekryteringen:

– Att vi lyckades knyta just Tomas till OTK är något som vi är riktigt, riktigt nöjda med. Med Tomas kommer det in en tränare med lång erfarenhet som kan göra stor nytta för hela föreningen och inte minst för ungdomsverksamheten. Vi vill ge de lokala talangerna i Oskarshamn med omnejd bästa möjliga chans att utvecklas i vår klubb.

Tomas Carlsson är ett välkänt ansikte inom tennisen och kommer närmast från en tjänst som huvudtränare i Vetlanda.

– Vi är jätteglada att Tomas ska jobba med oss, hans profil passar precis in i vår långsiktiga strategi, säger klubbchefen och tillika den nya huvudtränarens namne Tomas Andersson.

Som kuriosa kan vi även nämna att Tomas Carlsson är femfaldig vinnare av OTK:s tävling Blå Jungfruspelen!

#otk1898 #tennis #nytränare